Strona internetowa korporacyjna czy czysto informacyjna do swojej działalności nie koniecznie potrzebuje aktualizowania jej o nowe informacje czy blog, sama z siebie ma ich dużo na tyle by pod względem SEO oraz pozycjonowania poradzić sobie dobrą treścią w wyszukiwarce Google.
Klienci czy osoby zainteresowani tego typu firmą też niekoniecznie są ludzmi mającymi czas na szukanie nowinek czy buszujących po stronie w poszukiwaniu ostatniego wpisu na blogu – to ludzie którzy wchodzą na tego typu stronę internetową po konkretną informację. Tutaj rola strony jest nieco inna niż typowej strony firmowej, która musi przebić się przez konkurencję dobrymi linkami i treścią.
Strona większej korporacji czy firmy o ugruntowanej pozycji na rynku rządzi się innymi prawami. Powinna być zaprojektowana typowo funkcjonalnie i czytelnie, tutaj liczy się informacja i jej przekaz na stronie dla ludzi którzy nie mają czasu na zastanawianie się gdzie ją znaleźć. Ważna jest koncepcja UX, opracowanie informacji dla ludzi biznesu którzy nieco inaczej patrzą na świat i pojęcie stron internetowych.
Sucha informacja opatrzona biznesowym wizerunkiem wystarczy, tego typu Klienci nie szukają fajerwerków na stronie, wodotrysków czy animacji które zwyczajnie rozmywają przekaz.
Siłą tego typu stron jest powaga i profesjonalizm i takie zadanie stoi przed projektantem tworzącym tego typu stronę – osiągnąć równowagę pomiędzy stylem korporacyjnym, a nowoczesnym który nie zawsze idzie z nim w parze.
Typy stron które mogą i powinny posiadać blog
Mechanizm bloga i jego zastosowanie sprawdzi się w szczególności na stronach firmowych, które ciekawym wpisem i pokazaniem aktywności w internecie mogą zachęcić odwiedzającego do kontaktu. Tworzenie bloga i strony internetowej ma też pozytywny wydźwięk w promocji firmy w internecie gdyż pisząc post o temacie tworzenia stron, budowania marki, czy jakimkolwiek innym oraz odpowiednio go optymalizując : tytuł wpisu, hasła i frazy w tekście możemy sprawić że będzie on wyświetlał się (i raczej na pewno będzie) na frazę kluczową z tytułu naszego wpisu.
Idąc dalej w rozważaniu przyjmując jako tytuł mniej skomplikowaną frazę na którą chcemy budować markę w internecie oraz pozycjonować stronę takim zabiegiem pomagamy jej jeszcze lepiej rankować w wyszukiwarce. Będzie to miało doskonałe zastosowanie dla wszelkiego typu firm prowadzących usługi, które są wyszukiwane w internecie od sprzątania, po lokale piszące o ciekawych daniach, salony sukni, outletów etc… Bardzo często spotkać można blogi prowadzone przez fotografów co nie jest bez znaczenia jeżeli chodzi o podnoszenie wartości ich strony www, która z definicji jest raczej mocno graficzno-zdjęciowa niż tekstowa.
Platforma, system do budowy bloga
Aby zamontować na naszej stronie internetowej blog wcale nie musimy iść w duże koszta, przerabiać strony internetowej od nowa, wystarczy w dodatkowym katalogu o nazwie np.blog na serwerze zainstalować system cms wordpress i już ! mamy bloga na swoim serwerze. Teraz wystarczy odpowiednio dodać pozycję w menu strony np. 'blog’ i możemy pisać pierwsze posty. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest jeżeli posiadamy stronę internetową wtedy możemy w obrębie jednego systemu cms wordpress i panelu administracyjnego mieć stronę i blog. W tym celu wystarczy w menu głównym utworzyć również pozycję blog ale będzie to kategoria zbierająca wpisy przypisane do tej kategorii.
To była wersja podstawowa, jak wygląda wersja bloga która zwróci uwagę i przyciągnie internautę na naszą stronę ?
Zestaw przydatnych wtyczek na bloga w WordPress
Po pierwsze instalacja odpowiednich wtyczek pomagających nam przy pracy oraz poprawiająca SEO, dobrze zainstalować jest przynajmniej ten mini pakiet :
- seo yoast,
- tiny mc advanced – edytor treści który usprawni pisanie w panelu wordpress
- sierotki – zabezpieczy przez zostawianiem spójników na końcu zdania,
- wtyczka security firewall – która zabezpieczy przed włamaniem na bloga
- opcjonalnie wtyczki meta slider, czy innego typu galerie poprawiające prezentację zdjęć na stronie i wpisach,
- wtyczka społecznościowa np. soslider, sharehoic, mashshare
Pomyśl o lepszym szablonie dla Twojego bloga
Warto też rozglądnąć się za ciekawą skórką dla naszego bloga – w internecie jest całe mnóstwo zestawień tego typu – która odróżni Ciebie i Twój blog od zwykłego domyślnego templatu, bo nikt nie chce być taki jak tysiące innych 🙂
Nie raz też dobrym pomysłem jest zakup szablonu za 19-30$, który podniesie Twój blog i to co robisz do rangi ciekawego dla oglądającego pod względem grafiki, a to jak wiemy może wpłynąć na jego popularność i czytelność oraz dalszy sukces w internecie.